Pimpade lurar

Jag tycker att det är så roligt att pimpa hörlurar! Det är enkelt, det går fort, och det blir det så snyggt! Tidigare har jag knytit med tunt garn runt dem men den här gången bestämde jag mig för att virka. Jag improviserade och blev riktigt nöjd med resultatet! Det enda jag gjorde var att virka smygmaskor runt sladden med virknål 2,5 och ett tunt garn - superenkelt. Jag upplever dessutom att hörlurarna trasslar mindre om de är pimpade, och de blir även mycket lättare att trassla ut när man ska använda dem! Självklart kan man välja något mer färgglatt garn om man föredrar det, men jag valde att pimpa mina vita lurar med vitt garn. Enkelt men snyggt!
 
 
 /Frida


Kommentarer
Malin Brundin

Hej Frida! Trillade in på din blogg via Bautawitch sida.
Måste bara säga att du är väldigt duktig, dina skapelser ser helt perfekta ut =)
Jag önskar att jag hade funnit virkandet redan som 18-åring! Jag var 30 när jag hittade denna fantastiska hantverk! Nu är jag 32 =)

Svar: Åh, tack så mycket! :) Det är aldrig för sent att upptäcka virkandet! Jag tror du säkert redan är jätteduktig du också :)
Frida

2015-05-06 @ 15:22:23
Annie

Hej Frida! Hittade din blogg via Bautawith:) Vilka fina projekt du virkar:)) Jag älskar att du använder billiga garner som man kan hitta på affärer som Rusta och Lidl. Jag har en begränsad budget och fyndar också gärna billiga garner:)Inte alla har råd att köpa garnnystan för 40-50 kr styck, tyvärr:(

Svar: Tack så mycket! :)Ja man måste ju bara älska Rustas priser på garn! Och eftersom jag nästan bara virkar till mig själv så spelar det ju ingen roll vilket garn jag använder, vilket material det är osv. Personligen tycker jag Rustas garn Helen är jätteskönt att virka i! :D
Frida

2015-05-06 @ 22:20:20
URL: http://varanlillavra.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0