Sköna vantar

Övning ger färdighet! Efter mina ojämna och ganska fula frihandsvirkade vantar som jag visade i det förra inlägget har jag nu fått till ett par som jag är riktigt nöjd med, även dessa virkade efter eget huvud. Eftersom de är virkade helt och hållet efter mina egna händer så sitter de perfekt på mig och jag älskar dem. De blev klara häromdagen men de används redan flitigt!
 
Jag använde garnet Favorit från Falkgarn och virknål nr 5, och det gick inte alls åt särskilt mycket garn. Tack vare att mudden är så lång kan man vika ner den om man känner för lite variation, sånt gillar jag. Just nu jobbar jag på att skriva ihop ett mönster till dessa vantar som jag kommer dela här så snart det blir klart!
 
Lite bilder på vantarna (på min systers händer) kommer här då:
 
 
/Frida


Kommentarer
Yvonne

Så snygga vantar!! Blir så inspirerad av det visar!

Svar: Tack så mycket Yvonne! Kul att höra att det jag gör inspirerar 😀😀
Frida

2015-10-19 @ 13:55:15
Annie

Jättefina - kanske man skulle virka ett par...Kul att du visar lite bilder på det du håller på med:))

Svar: Ja gör det, de är jättemysiga! Tack så mycket, min förhoppning är att jag ska inspirera någon i alla fall.. :D
Frida

2015-10-19 @ 17:40:06
URL: http://varanlillajulvra.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0