Grytunderlägg

Under dagen har jag knåpat ihop ett grytunderlägg! Det är ett helt vanligt korkunderlägg från IKEA som jag virkat ett överdrag till. Jag utgick inte från något mönster utan virkade på frihand, så det var lite svårt att få till det. Jag repade upp de sista varven många gånger innan jag blev nöjd... men till slut blev det bra! Eftersom frihandsvirkning vanligtvis inte är min starkaste sida är jag väldigt nöjd med hur mitt grytunderlägg blev. Överdraget går över kanten på korkunderlägget, långt nog för att det inte ska glida av och tillräckligt kort för att man ska kunna ta av det om det behöver tvättas. Jag använde Soft Cotton från Järbo Garn och virknål 4,5. 
 
 
/Frida


Kommentarer
Annie

Vilken kul idé!!

Svar: Tack! :D
Frida

2015-09-23 @ 23:58:26
URL: http://varanlillajulvra.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0