Två färdiga halsdukar

De två Duo-härvorna jag köpte på en marknad för två veckor sedan har nu blivit två halsdukar. Den färgglada blev klar förra veckan och sedan dess har jag använt den flitigt. Den blev mjuk och fluffig och otroligt skön att ha om halsen när det är kallt ute. Dessutom älskar jag färgerna!! Den svartvita halsduken blev klar igår och den ska min pojkvän få.
 
Halsdukarna är stickade efter Järbo Garns gratismönster som ni hittar här (nr 91295). De var väldigt lätta att göra eftersom man bara stickar räta maskor fram och tillbaka. Stickning är inte min starka sida egentligen men räta maskor klarar jag av! Jag mätte den färgglada halsduken och den blev 203 cm lång (fransarna inräknade). Jag valde att göra fransarna en aning kortade än det stod i mönstret, jag tror jag klippte trådar som var 40 cm långa istället för 45 cm. Anyway, lillasyster fotade mig med halsdukarna idag, så här kommer bilder på dem!
 
 
/Frida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0