Virkad filt med små mormorsrutor

Äntligen är den klar! Ungefär två månader efter att jag virkade den första rutan är min filt färdig. Den blev 72 rutor stor, cirka 68 x 59 cm. Den består av sex olika rutor (alltså sex olika färgkombinationer) som återkommer tolv gånger vardera.
     Jag virkade helt enkelt 72 mormorsrutor, sydde ihop dem på samma sätt som min filt med stora rutor (med kaststygn i bakre mb) och avslutade med att virka ett vanligt mormorsrutevarv runt hela filten i vitt garn.
     Nu när jag nyligen har avslutat två större projekt har jag ingen aning om vad jag ska virka. Jag har en massa UFO:n som jag borde ta tag i, men vi får se. Jag är bra på att påbörja nya projekt men dålig på att avsluta dem...
 
 
/Frida


Kommentarer
Ivonne

Hej, jag virkar precis det samma färgkombination som du! Typisk Rusta garn ;-)
Kom på din blogg därför att jag söker hur jag kan kombinera stora rutor med in, altså stor ruta är 4 små! Så jag har lite beslutångest!
Annars har du jätte fina projekter!

Svar: Hoppas du kommer på någon bra lösning :)Tack så mycket! :)
Frida

2015-01-29 @ 13:43:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0