Nytt mormorsrutor-projekt

Hejsan! Jag har inte bloggat de senaste dagarna eftersom jag har spenderat mitt sportlov i Åre. Men jag har virkat i alla fall! Mina vänner kallade mig "tant Frida" när jag satt och virkade i stugan på kvällarna.
Mina blå-beige-vita mormorsrutor har blivit 72 stycken till antalet och jag har bestämt att filten ska bli 8x9 rutor stor, vilket betyder att jag är klar med dem. Jag har börjat fästa alla trådar nu och det är verkligen ett evighetsjobb eftersom jag först efteråt förstått att man ikan virka in alla lösa trådar medan man virkar rutorna. Känner mig lite dum som inte kom på det innan. Men men, det är bara att fästa alla 432 trådar. Woho...
Jag har även börjat på ett nytt projekt med mormorsrutor! Jag har verkligen fastnat för att virka såna, haha. Den här gången ska det bli en filt med sex stora mormorsrutor i rött och vitt och med en svart kant runt. Jag har gjort tre rutor hittills - bara hälften kvar nu då! De färdiga rutorna är ca 34 cm långa från kant till kant.
 
Mobilbild - sorry!
 
/Frida
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0