Snäckskalssjal och storstädning

Kände att det var dags för ett litet livstecken från mig!
 
Jag har på sistone sett snäckskalssjalar öööverallt. Jag tycker de är så fina och har länge varit sugen på att virka en, men jag har blivit avskräckt av tanken på hur komplicerade de ser ut. Till slut bestämde jag mig i alla fall för att försöka. Jag hittade ett jättebra mönster med bilder hos Saannis Design (ni kan ladda ner det här) och det var inte alls så svårt som jag alltid har trott! Så nu har jag kommit en liten bit på min sjal och tänkte att jag skulle visa er. Just nu är den lite bucklig och knölig - den måste blockas sen när den är klar. Hur tänkte jag förresten när jag virkar min första snäckskalssjal i svart garn?? Det gör ju inte saken lättare liksom. Aja, här kommer bilderna:
 
 
 
Den här dagen har jag ägnat åt att storstäda hela mitt rum. Det har varit stökigt så länge och både min mamma och min syster har tjatat på mig i veckor att jag borde städa det. Så idag blev det äntligen av! Anledningen till att jag berättar det för er är att jag passade på att "möblera om" på några av mina hyllor med virkade saker. Tänkte bara visa er hur det blev:
 
 
 
Och även min lilla sovande björn fick en ny plats i mitt rum; hedersplatsen på mitt skrivbord.
 
 
Hoppas er sommar är lika bra som min hittills har varit, trots att vädret här inte riktigt har fattat att det är sommar...
/Frida
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0