Bilder, bilder, bilder

JA! Nu kommer bilder på saker jag virkat tidigare - dock bara de som jag hade i min dator för tillfället.
 
Klicka på bilderna för att se dem större!
 
Amigurumis/övrigt:
Det här är en bild på en liiten del av allt jag virkat. Hela mitt rum uppfylls av olika 'gurumisar men här satte jag upp några hyllor i hopp om att skapa lite ordning.
Barbapapa som sitter i trappan gjorde jag för kanske två år sedan - ni anar inte hur stolt jag var över honom! Nu inser jag att han inte är särskilt snyggt virkad alls, men då var han typ det coolaste jag gjort.
 
 
Två converse-skor som jag virkat! Den gröna gjorde jag för ett tag sen, och den röda fick min mamma i morsdagspresent förra veckan.
 
Min fina fåret Shaun! Gjorde honom i dubbelt garn så han blev ganska stor.
 
En "ninjamunk". Enligt mönstret är det en munk men min kusin såg den och bad mig virka en ninja till honom, så jag virkade en ninjamunk!
 
   
Jag hittade ett jättegulligt mönster på pyttesmå strupor, och även tips på att sätta fast gem under för att göra dem till skridskor. Jag valde även att snöra en skridsko med sytråd.
 
 
Två trasdockor, Tora till vänster och Rut till höger, och ett gäng aliens som jag hittat på själv med inspiration från ett annat mönster.
 
 
En docka, Filippa, virkad i tjockt garn som jag även sydde lite kläder till. Hunden som någon döpte till August är virkad i samma garn.
 
       
En legobit, en liiiten bil som mamma fick och en liten uggla.
 
Mat:
  
  
  
Belgisk våffla med sylt och grädde, en pajbit med äppelskivor på, en prinsessa där någon skurit en bit, två minicupcakes och en semla!
 
Mina egna mönster:
      
En yttepytteliten hamburgare (bröd, burgare, sallad, ost och tomater), en liten smörgås (bröd, sallad, ost och tomater), en tallrik med spagetti och köttbullar och ketchup och en bläckfisk med snurrade armar.
 
Japp, det var det. Det här är en del av det jag gjort under det senaste året, typ. Hoppas ni gillar det! Bara att fråga var jag har fått tag på mönster om ni undrar :)
 
/Frida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0