Två filtar på gång

För tillfället virkar jag på två stora filtar, det vill säga två evighetsprojekt. Förhoppningsvis hinner jag inte tröttna på dem innan de blir färdiga...
 
Den första är filten i mormorsränder som jag påbörjade för ganska länge sedan, som jag har kommit en bra bit på vid det här laget. Sen är det ju den lilla detaljen att jag inte tänkte på att man kan virka in ändar under arbetets gång.... Jag fäste trådar på det stora partiet då och då medan jag virkade den delen, men för tillfället har jag 67 lösa garnändar att fästa på de mindre delarna - jag kanske borde börja virka in ändarna nu så jag slipper ägna flera år åt att fästa trådar sen? Så här ser filten ut just nu i alla fall:
 
 
 
Och så var jag på Rusta häromdagen. Sammanlagt 37 garnnystan fick jag med mig hem; 10 nystan Helen och 27 nystan Polly som de just nu säljer för fem kronor styck. Idag var jag där igen och då var det mesta av Polly slut men sex nystan till blev det i alla fall. Hursomhelst så har jag påbörjat en filt i Polly (som för övrigt är jättemjukt och skönt att virka i). Jag provade på att virka zickzackmönster vilket inte var särskilt svårt att lära sig, men jag fick repa upp och börja om några gånger innan jag fick till det.
 
 
/Frida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0