I'm back!

Jag är slutligen hemma efter en massa fantastiska sommarlovsveckor på olika platser. På tisdag börjar skolan igen och då är det dags att återgå till vardagen med alla rutiner som jag ändå saknat liiite. Hursomhelst, jag tänkte att jag skulle visa er lite av det jag virkat under sommaren. Men jag insåg nyss att jag inte har avslutat ett enda projekt under sommaren, bara påbörjat nya. Så typiskt mig, haha.
 
Jag har börjat virka en filt med mormorsränder! Har inte kommit så långt än men det är kul att prova på nåt nytt. Den blir färgglad i alla fall!
 
 
 
En av mina snäckskalssjalar börjar bli färdig. Problemet är att jag inte vet hur stor jag ska göra den... och dessutom har garnet tagit slut, så det återstår att se när jag kan få tag på mer och göra klart den.
 
 
 
Och så har jag påbörjat en ny filt med mormorsrutor. Hittills har jag gjort fjorton rutor, sex olika. Jag funderar på om jag ska göra hela filten i samma färger eller om jag ska byta ut det gröna mot blått i några rutor, och kanske även få in lite rosa här och där. Jag vet inte...
 
 
/Frida


Kommentarer
Berit Vivenius

Duktigt

Svar: Tack! :)
Frida

2015-05-06 @ 18:15:51
Lisa

Vad duktig du är på att virka! Jag blev så förtjust i din påbörjade filt med mormorsränder, och skulle vilja göra en egen. Virkar du tre staplar i en färg följt av tre i en annan färg - och fortsätter så för att få till mönstret? Jag kan inte riktigt tyda hur jag ska göra utifrån din bild. Tack för tips!

Svar: Tack så mycket! Jag virkade två rader med varje färg för att få till mönstret :) Lycka till med din filt!
Frida

2015-05-30 @ 23:02:09
URL: http://mangpysslaren.com
Lisa

Tack! Då provar jag också med att köra på två varv med samma färg.

2015-06-01 @ 20:50:48
URL: http://www.mangpysslaren.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0