Stor höstsjal

Som tack för hjälpen med fodret till min Sunburstväska har jag virkat en stor mysig sjal till min mormors syster. Jag använde garnet Nordlys från Viking och virknål 4,5. Det gick åt ca två och ett halvt nystan. Mönstret är nummer 139-22 från Drops, men fransarna valde jag själv att lägga till. Jag valde även att blocka sjalen, vilket jag aldrig tidigare gjort med något jag virkat, och resultatet blev otroligt bra!
 
Jag blev mycket nöjd med sjalen och jag är helt förälskad i färgerna (som inte riktigt blev bra på bilderna). Garnet var superhärligt att virka i och sjalen blev mycket mjuk och följsam efter blockningen. Med fransarna borträknade mäter sjalen 175 cm mellan spetsarna och 88 cm från den nedre spetsen till överkanten, så den är stor och mysig och perfekt att svepa om sig nu när hösten är på ingång!
 
Den halvdåliga kvaliteten på bilderna beror på att de är tagna med min mobilkamera...
 
 
/Frida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0