Disktrasa

Jag har virkat min första disktrasa! Jag har varit sugen på att testa det länge och nu har jag gjort det. Efter mycket googlande blev det en med snäckmönster. Den är virkad efter Druttens mönster som ni hittar här, men jag använde ett annat garn och anpassade därför maskantalet lite. Den blev ca 18 x 18 cm stor. Jag virkade min disktrasa med virknål 3,5 i ett garn som heter Blend bamboo, som består av 30% bomull och 70% bambu. Det ska tydligen ha bra uppsugningsförmåga och torka ganska fort, och bambu har dessutom antibakteriella egenskaper.
 
Jag har inte provat disktrasan än så jag vet inte ön hur den kommer att vara. Jag är nyfiken på om virkade disktrasor är bättre än vanliga disktrasor, som jag hört många säga. Jag får väl återkomma om det!
 
 
/Frida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0