Mormorsrutor igen!

 
Häromdagen hittade jag ett stort lila garnnystan som jag aldrig använt. Jag insåg att det hade ungefär samma tjocklek som de garner jag brukar använda - yay! Så jag började på ännu ett projekt med mormorsrutor. Det ska bli en väska, och det lutar just nu åt att bli den på den nedersta bilden. (Jag lade upp rutorna på bordet för att se ungefär hur de färdiga väskorna skulle se ut).
Jag har gjort tolv rutor hittills, i sex olika varianter, och de är 11 x 11 cm stora. Jag älskar verkligen färgerna i de här rutorna!
 
 
/Frida


Kommentarer
Idas kreativa

Verkligen jätte härliga färger, håller också på att virka mormorsrutor väskor just nu :)

Svar: Ja, jag älskar dem :)Kul! Jag tycker det är roligt att man kan variera så mycket av bara några rutor :p
Frida

2014-05-08 @ 19:58:51
URL: http://idaskreativa.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0