Påsklov = panda + portmonnä

Japp, mitt påsklov har resulterat i en panda och en liten portmonnä (eller nåt - jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det).
 
Portmonnän är egentligen ett UFO (unfinished object) som jag började på för ett tag sedan men som sedan blev liggande. Tanken var att det skulle bli någon form av plånbok, som jag skulle kunna ha mina kort och lite småpengar i när jag inte orkar ta med mig hela min plånbok. Så igår tog jag alltså tag i det och gjorde färdigt den. Den är virkad lite halvt på improvisation, och enbart med stolpar. Jag gjorde ett knapphål och sydde fast en knapp så man kan stänga den. Den blev ca 10,5 x 7 cm stor. Jag blev faktiskt riktigt nöjd med det färdiga resultatet!
 
 
Pandan är virkad efter kaninmönstret i Mia Bengtssons bok "Virka amigurumi", jag gjorde bara ett par egna öron och en liten svans. Ögonen var lite kluriga och jag tror jag provade det mesta innan jag blev nöjd med dem. Pandan blev ca 27 cm hög, från foten till toppen av örat.
 
 
Nu ska jag njuta av min sista påsklovsdag innan det är dags för skola igen imorgon. Ha det bra!
/Frida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0