Uppdatering

Tänkte ge er en liten uppdatering på vad jag virkat sedan sist.
 
Chokladask
Strax före jul hittade jag en ask med chokladpraliner i Sandra Moréns bok Virka sött, och bestämde mig för att göra en sån till mormor i julklapp. Så jag satte igång att virka. Men jag hann inte bli färdig med asken, utan har jobbat på den lite till och från sedan dess, eftersom jag tappade motivationen att virka på den. jag fick improvisera lite i slutet men det blev bra i alla fall. Så i slutet av juli kunde mormor äntligen få sin julklapp.
 
 
 
Converse #5, #6 & #7
Sko nummer 5 blev en blå. Jag har även gjort ett helt par Converse, något jag inte gjort tidigare. Även de i blått. Det var lite klurigt eftersom mönstret jag virkar efter gör så att skon blir lite formad, men det gick bra. De blir en present till min lilla syssling som kommer i november!
 
 
 
Mumin
Jag känner en person som tycker väldigt mycket om mumintrollet. När jag träffade henne nu i sommar så hade jag slut på inspiration för att virka, och då föreslog hon att jag skulle virka ett mumintroll som hon kunde få. Så jag satte igång att leta mönster på nätet och gjorde ett försök. Jag blev riktigt nöjd med honom faktiskt.
 
 
 
Minion
Jag har även antagit en liten utmaning. Jag ska försöka virka en minion - en sån där liten gul varelse från filmen Despicable Me. Det hade säkert varit lätt att hitta ett mönster på nätet att virka efter, men jag kände att jag ville göra min alldeles egen minion. Det gick ganska bra - tills mitt garn tog slut. Eftersom jag för tillfället befinner mig i stugan så har jag inte möjlighet att skaffa mer, så jag får helt enkelt vänta tills jag kommer hem innan jag gör klart den. Har inga bra bilder på hur den ser ut hittills men ni får se sen!
 
 
/Frida
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0