Garnlycka & ett reportage om virkning

I helgen var jag på marknad. Och man kan ju inte gå på marknad utan att köpa garn, eller hur?!
 
Jag fick med mig tio nystan hem, sammanlagt 850 gram. Mest glad är jag nog över att jag hittade garnet Himalaya mercan batik, som jag sett andra använda men aldrig testat själv. Färgerna är ju helt underbara! Utöver de sju nystanen Himalaya mercan batik i tre olika färger blev det även ett nystan Tilda och något annat vitt bomullsgarn, och ett nystan Blend Bamboo. Min tanke är att jag ska göra en disktrasa av Blend Bamboo-nystanet, men vad det blir av resten vet jag inte.
 
 
 
För ett tag sedan fick jag en uppgift i skolan som gick ut på att skriva ett reportage. Eftersom man fick skriva om vad man ville valde jag att skriva om ett av mina största intressen, nämligen virkning. I uppgiften ingick det även att intervjua en person till reportaget. Jag kontaktade därför en av mina största inspirationskällor inom virkningen, Åsa "BautaWitch" Bautovic, och bad henne svara på några frågor om hennes relation till virkning och om virkning i allmänhet. Hon svarade att hon gärna ställde upp vilket gjorde mig väldigt glad!
 
Åsa bad att få läsa mitt reportage när det var färdigt, så jag skickade det till henne och fick mycket fina ord tillbaka. Hon frågade även om hon fick publicera mitt reportage på sin blogg vilket jag självklart gick med på. Så häromdagen dök det upp ett inlägg om mig och mitt reportage på Åsas blogg vilket känns jättekul med tanke på att Åsa är en stor förebild för mig inom virkandet.
 
Vill ni läsa mitt reportage och/eller inlägget som Åsa skrev så hittar ni det på BautaWitch.se. Har ni inte besökt Åsas blogg tidigare så tycker jag absolut att ni borde göra det, det finns otroligt mycket inspiration och fina virkmönster där!
 
Ha en trevlig helg!
/Frida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0