Armstickad halsduk

För nästan ett år sedan såg jag ett klipp där en kvinna stickade en halsduk på armarna. Ända sedan dess har jag varit på jakt efter ett passande garn att armsticka en halsduk av, men jag har inte hittat något. För ett par veckor sedan var jag i Linköping, och då hittade jag i en garnaffär ett jättetjockt garn, perfekt för att sticka på armarna! Gissa om jag blev glad?!
 
Garnet heter Fame och kommer från Marks & Kattens. Det består av 75% ull och 25% polyamid, och det är nästan som fingervirkat, dvs jättetjockt.
 
 
 
Igår tog jag tag i saken och stickade en halsduk av garnet, med mina egna armar som stickor. Det var jätteroligt! Och fort gick det, tog kanske en halvtimme + tiden det tog att fästa ändarna och sy ihop den till en tub.
 
Jag använde båda härvorna så halsduken blev låååång och ganska tung, ca 400g. När jag mätte den (efter att jag sytt ihop den) mätte den ca 263 cm runt. Den går att vira tre varv runt halsen - jättegosigt!
 
Så dagens tips till er: sticka en halsduk på armarna! Det är jätteroligt och den blir väldigt mysig. Oj vad jag ska mysa i min stora tjocka halsduk i vinter!
 
 
/Frida


Kommentarer
Kia

Vilken härlig halsduk! Jag kanske måste testa armstickning ändå, särskilt om det går så snabbt.

Svar: Du borde absolut prova, det är jättekul!
Frida

2014-12-26 @ 21:33:05
URL: http://pysselhyss.wordpress.com
Zittens

Duktig du är :) Väldigt inspirerande blogg du har :)

Svar: Åh, tack så mycket!! :)
Frida

2015-01-12 @ 00:04:50
URL: http://zittens.nu/
диски фиат добло

Wow, wonderful weblog structure! How long have you
been running a blog for? you make running a blog glance easy.
The whole glance of your web site is wonderful, let alone the
content!



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0