Sovande björn

 
När jag hade virkat min Totoro så blev jag nyfiken på om personen som låg bakom mönstret hade virkat något annat också. Jag letade runt där jag hittat Totoro-mönstret och hittade SÅ många otroligt söta amigurumis. Jag vill verkligen tipsa er om att kika in här, både för inspiration och mönster!
Hursomhelst så hittade jag ett mönster på en panda som är en av de sötaste amigurumisarna jag sett. Det bästa av allt var att det även fanns ett mönster på den! Jag tänkte göra en panda från början men jag kände att det nog var enklast att virka en enfärgad björn först, så idag har jag virkat en liten vit björn! Mönstret på pandan är samma som till Nalle Puh-björnen som finns här (på engelska). Det var inte särskilt svårt varken att läsa mönstet eller att virka delarna, utan det svåraste var att sy ihop alla delar så att det såg bra ut men jag tycker själv att jag lyckades ganska bra till slut.
 
 
/Frida


Kommentarer
Lina

Å vilken söt!

Svar: Tack! :)
Frida

2014-04-15 @ 18:05:34
URL: http://systerkatt.blogg.se/
Kia

Vilken söt björn! Sån vill jag också göra...:)

Svar: Gör en! :)
Frida

2014-09-20 @ 20:49:10
URL: http://pysselhyss.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0