Pinterest, bokstäver & mera mormorsrutor

Hörni, jag har upptäckt Pinterest. Vilken underbar inspirationskälla! VARFÖR har jag inte upptäckt det tidigare? Jag sökte på "virkat" på Pinterest häromdagen och fastnade i några timmar framför datorn, det fanns ju så mycket att titta på! Min profil på Pinterest hittar ni här. Kika in om ni vill, jag "pinnar" alla möjliga virkade saker - amigurumis, kläder, inredningsprylar...
     Jag hittade i alla fall en bild på en väska med mormorsrutor som jag tyckte om. Jag hade tidigare sett ett fint mönster på mormorsrutor hos Virknålen och majskroken som jag ville testa så jag satte i gång att virka rutor med målet att göra en väska. Hittills har det blivit fyra rutor men fler ska det bli! Mönstret på mormorsrutorna är det här men jag ändrade lite på det sista varvet för att få till det som jag ville ha det.
     Jag hittade även ett mönster på virkade bokstäver, gissa var haha. Jag virkade två F i olika tjockt garn bara för att testa och det var rätt enkelt. Mönster på hela alfabetet finns här, på engelska.
 
Mina rutor
 
Min inspiration - bild från www.pinterest.com
 
/Frida
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0